Dagen som avgör mitt liv

Nu har jag gjort mitt val, synd bara att jag inte kan se in i framtiden om det är rätt val eller inte. Men då kanske livet hade varit tråkigt om jag visste vad som skulle hända.
 
Jag har valt att säga upp mig från mitt caféjobb på Danderyd.
Och jag har sökt kurser. Jag ska först plugga matte inför 2, 4 gånger i veckan i 10 veckor. Och naturkunskap 1b, distans. Det startar 18 mars.
Därefter så blir det matte 2 och naturkunskap 2, båda distans. Som jag hoppas kan plugga direkt efter att jag har avslutat dom två första kurserna. Sedan så kan jag söka till sjuksköterskeutbildningen i Gävle som är distans i 4 år, förhoppningsvis kan jag börja till augusti eller så får jag vänta till januari 2014.
Tanken är att jag ska kunna plugga och jobba extra för att slippa ta studielån.
Min tanke var att plugga till undersköterska men det var totalt omöjligt för det är på gymnasienivå och jag har redan ett slutbetyg från gymnasiet. Så jag kunde plugga upp mina betyg och söka till en högre utbildning. Det är ju ännu bättre för då kan jag plugga vidare till något annat om jag skulle vara sugen på det :) Barnpsykolog.
 
Jag älskar dig Johan. Jag är glad att du finns i mitt liv och peppar mig till det jag vill
1 Hanna:

skriven

Japp, jag har slutbetyg :)

2 Hanna:

skriven

Ja de är konstigt faktiskt. . Men ska träffa en syo på måndag och prata. Jag har hört att det inte är så många utan betyg som söker så man kan hoppas på att man kommer in :)

Kommentera här: