Fuskaren!

I fredags så var det full fart. Gjorde massa saker som jag egentligen skulle ha hoppat över. Hade ett inköp och två städ på jobbet, kändes okej i kroppen efteråt för jag hade bäckenbältet på mig. Men när jag kom hem från jobbet så fick jag ett av mina röjarryck som vanligt. Denna gång så fick jag nog på alla äpplen som låg på backen. Så jag fick ihop 3 fulla papperspåsar med äpplen. Det kändes ordentligen i kroppen på kvällningen! Ont i magen å trött i rygg. 
Och det onda i magen fortsatte igår men jag fortsatte mitt påhittiga liv utan att fundera på att ligga å vila. Först loppis hela förmiddagen med min mormor. Hem å fikade och sedan åkte jag och Johan till Uppsala för att köpa det näst sista till bebisen, det praktiska och en byrå. Hem och röjde lite till i hemmet. Det låter typ som att jag har grejer överallt. Men vi har inte de! Men jag hittar alltid något att städa undan nånstans eller nått skåp behövs rensas. Men efter vi kom hem så mådde jag så illa, usch! Men vila, det kan jag göra i graven ;) Fick besök av Johans föräldrar. Sedan kom Björn å stannade hela kvällen. Vi kollade på GP (speedway) och sedan film, medans pojkarna drack. Vi kom i säng strax efter kl.2.
Imorse vaknade jag strax efter kl.10:30 och kastade mig upp ur sängen i ren panik över att om jag ligger för länge så får jag ont i huvudet å då är hela dagen förstörd! Så det var bara att klä på sig, äta frukost och kicka igång mina ideér igen. Idag så är det städning, bakning+storkok och tvättning på schemat, medans karln håller på och monterar kantsten ute. Idag ska jag äntligen börja tvätta mina bebiskläder, så jag kan lägga in det i byrån nästa helg, då den kan monteras efter att vi har listat i barnrummet för att göra det lättare för oss.
Så fårt Johan är klar med kantstenen så ska vi sitta å knopa ihop för föräldraledighet, det ska vara klar till första oktober. Fick lite panik på skiten, dels för att jag inte fatatr helt 100% och av den dåliga summan jag kommer att få. Tur att jag valt att jobba också annars kommer det ju krypa i kroppen på mig. Hatar att gå hemma å Johan ska tjäna ihop allt själv. Jag älskar att jobba! Så vi ska köra periodvis, vilket är skönt.
Ikväll är det äntligen Big Brother på tvn, då blir det äppelpaj till :) Har så otroligt mycket äpplen i år! Jag använder bara till mina pajer, ska baka några sockerkakor med äpplen när det väl finns plats i frysen men det lär dröja nån vecka till. Resten av äpplena fraktas ut i skogen där rådjuren kan äta dom så dom blir tjocka å feta till jakten.
 

Kommentera här: