Kontrollfreak

Jag är den som tycker om att ha kontroll inom vissa grejer. Å just nu känner jag att jag vill ha de. Även fast det är ganska långt kvar. Men jag tycker om att ha saker och ting färdigt i tid så man slipper stressa. 
Just nu vill jag ha koll på allt som har med bebisen att göra. Jag har börjar kolla av vad för kläder jag har och vad som behövs mer av. Fördelen med det hela är ju att jag köper neutral för vi ska ej ta reda på könet och då kan jag spara dom kläderna om det blir framtida barn :)
Jag har extremt mycket bodyn i stl.56 så det behövs inte mer av de, haha.
En lista på allt som behövs inför bebisen som tex. blöjor, nappflaskor (jag ska amma men kommer att behöver ersättning i början och vid vissa tillfälle), apoteksgrejer, nappar, amningspump. Spjälsäng och alla tillbehör till det. Vagn. Barnstol till bil. ALLT ska skrivas upp så har jag koll så vi inte missar nått.

Igår gick jag in i v.17. Tiden går så extremt fort! Men jag känner mig hela tiden orolig. Orolig att bebisen inte växer som den ska. Men om 16 dagar så blir det rutin ultraljud. "Besiktning" av bebis med andra ord haha.
Inte mycket gravidsymtomer tycker jag. Känner att livmodern växer i rasande fart. Känns som att nånting drar i magen, och det har varit så ganska mycket på senaste tiden.
Det enda jag har problem med just nu är den där förbannade ryggen. Känner att det blir värre. Får se om jag ringer nånstans i veckan å se om man kan får nå hjälp eller tips på hur man ska göra. Frågan är bara vart man ringer? Barnmorskan eller vårdcentralen?




1 Siri:

skriven

Förstår du vill ha koll å ha allt fixat :) ja e likadan men skulle endå råda dig att inte köps för mycket kläder innan :) iallafall inte så mkt i större storlekar. Oftast vill man ju ha rosa sen om de bli en tjej eller blått/pojkigt på en kille :)

Svar: Jo det förstår jag. Men vill iaf ha en bas i kläder för bebisen kommer i december så det blir mycket paket då vid födelsen och sedan jul :)
Nenna

2 Nathalie:

skriven

Helt rätt.. Bra att du förbereder så pass bra!! :) Om du undrar nåt så kan du messa.. jag har gravid bok tjock som fan! haha.. svaren kan ju finnas i den ;) hihi.. Du kommer bli en bra mamma.. och J kommer bli en bra pappa! :) ..och jag kommer bli världens bästa moster!! haha <3

Svar: Tack haha :) <3
Nenna

3 Johanna :

skriven

Varför skulle du behöva ersättning ibörjan?

Svar: Jag vill ha nån tetra hemma när jag kommer hem från bb ifall inte amningen kommit igång ordentligt
Nenna

Kommentera här: