Lediga helgen

Synd att helgen nu är över, känner att jag vill vara med ledig å njuta av värmen.
I fredags så åkte vi ut på sjön, blåste faktiskt varmt! Var riktigt skönt.

Lördags morse skjutsade jag ut Johan å Robin ut tidigt till båten för dom skulle köra morgonfiske. Sedan åkte jag hem å åt frukost, åkte och hämtade mamma och sedan åkte vi till Norrskedika på loppis. Det var riktigt varmt! Jag köpte rätt så mycket böcker, nya tofflor. Efter loppisen åkte vi å handla. Skjutsade hem mamma, åkte hem å packade upp och sedan åkte jag till Herräng för att hämta herrarna igen. Å fulla var dom, suck. 
Lämnade av Robin, åkte hem. Sedan kom Sandra och Robert plus barn. Vi åt grillat. Smarrigt! Johan skötte sig även fast han var alkoholpåverkad.
Dom åkte hem vi typ kl.18:30, och då valde Johan att vila på soffan. Vilket jag också passade på, å vi både somna. När jag vaknade vid kl.21 så sov Johan fortfarande å han sov där hela natten. Så efter en timme så gick jag å la mig och fick hela sängen för mig själv! Fan så skönt!!! Hade världens huvudvärk igår från all sol å värme...

Imorse så vaknade vi runt kl.9, åt frukost. Gick ner till centrum å röstade. Handlade.
Åkte sedan till min svärmor med tårta eftersom det var morsdag. Sedan åkte vi till min mamma med tårta :)
Åkte hem å käkade, Johan skulle gjuta nått i källaren. Sedan åkte vi tillbaka till svärmor för att bada. Var riktigt skönt, 21 grader.
Åkte hem å Johan klippte gräsmattan å jag lagade mat.
Har precis duschat. Glor lite på valvakan å jag läser första Harry Potter boken å äter godis.

Imorn jobbar jag kväll. Ska bli molnigt imorn så funderar på att städa å tvätta. Elektrikern kommer å ska förmodligen påbörja sista arbetet i garaget eller så kanske han bara kommer å tittar vad som ska göras.

Godnatt!



Kommentera här: