Pannjävel

Borta bra, men hemma bäst. Vilket stämmer utmärkt!
Var riktigt skönt att gå komma hemifrån. Träffa min älskade moster och hennes man plus min kusin. Alltid lika tråkigt att åka därifrån då jag trivs i Ljusdal, men lika skönt är det att komma hem till Hallsta igen haha.
Med våran otur så har nu Neo fått min förkylning. Hostar och rosslig när han andas plus att han är extra gnällig. Avvaktar med att ringa BVC om råd för än så länge tycker jag inte att han låter som den värsta sorten, tänkte avvakta tills imorn iaf. Sedan så hade pannan även stannat nångång under dagarna vi var borta. Fläkten hade brunnit så inge varmvatten eller värme. Så vi fick åka till Johans föräldrar igår kväll och få duscha. Johan beställde ny fläkt igår så jag hoppas den kommer snabbt för det är kallt om fötterna hemma hos oss haha.
Idag så måste jag fokusera på att elda, så vi får värme. Kör även fläkten i vardagsrummet. Tur att det inte är massa minusgrader ute iaf!
Idag är förstadagen på vårat nyttiga liv. Vi ska börja äta bättre och minska ner på det onyttiga. Och starten börjar ju kanon för mig. Började med att äta limpmackor och varm oboy haha. Sitter nu å trycker i mig digestive för jag orkar inte laga lunch. Men vi ska storhandla på onsdag, så då blir de lite lättare tror jag.
Alltid efter att jag har varit hos moster så får jag inspiration för massa maträtter då hon är duktig på mat eller för att dom äter sånt vi inte äter. Så nu har jag fyllt inköpslistan med massvis med saker som jag ska tillaga :) Hungrig bara av att tänka tanken haha.
 
Nä, nu ska jag glo på Hem till Gården. Vänta på att tvättmaskinen ska bli klar så jag kan hänga det och starta en till. Kanske gosa med Neo å slumra till lite...
 
 

Har pysslat lite med hörnan i Neos rum. Så nu är den klar. Vill jag bara ha bort alla nallar på hyllan ovanför byrån och ha stora bilar/traktor/grävmaskiner istället.

Kommentera här: