Bråkiga kvällar

Dagen gick extremt långsamt igår. Vi gick en långpromenad och sedan bakade jag i mängder!
Pappan i huset kom hem å sedan gick tiden fortare. 
Vi käka middag och sedan gick vi en promenad, köpte glass. 
Sedan kom vi hem å de var daga för Neo att äta innan bad å läggdags. Men som vanligt så flaxar han med armarna och skeden med mat blir träffat å maten skjuts iväg, morr.... Varje gång!!!! Så det är jätte tråkigt att mata honom, mer bråk än skratt. Så han fick äta en smoothie själv utan att mamma ska hålla. Blev kladd men var förvånad att inget hamna på golvet.





Efter den måltiden så var det dags för ett bad, men de badet gick extremt fort då han var trött å bara skulle klättra överallt. 
Ammade honom å han somna jätte fort. Men när jag skulle lägga honom i sängen så vaknade han såklart och sedan gick de inte att söva om honom. Han var vaken till efter kl.21 sedan blev han jätte grinig och grät hela tiden bara för att han var övertrött. Till sist efter att han lugna ner sig så gick det äntligen att söva honom. Det har blivit så här alldeles för ofta!! 
Efter att ungen somnat så slängde jag i mig en halvliter HallonSaltlakrits-glass innan det var dags för sängen, helt underbart!


Idag vaknade ungen strax efter kl.6 (vilket verkar vara standard nu), men lyckades få honom att sova i 30min till.

Idag ska jag ringa BVC å få lite tips för att slippa Neos bråk på kvällarna. Ska äntligen på Öppna Förskolan med Malin å Viking!




1 Anonym:

skriven

Kanske påbörja kvällsrutinerna tidigare? Så han slipper bli övertrött.

Svar: Jag brukar köra med att han ska sova nånstans mellan kl.19-20. Övertröttheten kommer nog att han vaknar av att jag ska lägga honom ifrån mig å han vaknar å vägrar somna om 😫
Helena Gustafsson

Kommentera här: