Neos sömn

Ikväll så ska vi börja med att Neo ska somna själv. Jag ser fram emot det, men ändå vet jag att jag kommer att tycka synd om honom när han ligger där å skriker. Johan kommer jag få sätta framför högljud tv för jag vet att han är den som första som ger upp å vill ta upp Neo men då gör man så fel! Det är dom första kvällarna som kommer bli tufft, sedan blir det lättare för att ungen har fattat att han ska sova själv.
Anledningen till att vi ska göra så här är för att han börjar nu bli så stor så att han måste lära sig att somna själv, utan tutten. Jag ska sluta amma helt. Enda gången han snuttar är för att somna eller somna om, vilket har blivit en ful ovana, han vet ju att det är han som bestämmer. Och det är nu farligt att han sover själv i våran säng så vi har börjat med att lägga honom i vagnen eller resesängen på kvällarna när han somnat för att vi inte vill lägga oss efter kl.19.
Han har även börjat suga smått på tumme nu igen har jag sett så då kanske han finner tröst i det eftersom han varken använder napp eller snuttefilt.
Gäller det bara att vi ger gröt innan han somnar då eftersom han inte vill ha välling heller...
Får köra stenhårda rutiner. Gröt, bad, tandborstning och sedan att man kanske läser en bok medans han ligger i sängen innan han ska sova.
 
Mer uppdatering om det om några dagar då...



Kommentera här: