Lycklig över vikt

Jag kom äntligen ihåg att väga mig imorse! Jag har varit jätte orolig för att jag inte har gått upp något. Men jag har gått upp 800g sedan jag fick reda på att jag var gravid. Bättre det än ingenting känner jag! Men ändå är jag orolig över att nått kan vara fel. Men bara 2 veckor kvar till ultraljudet. Längtar!
Konstigt att jag inte har gått upp mer med tanke på allt jag äter... Det har varit godis nästan varje dag eller varannan/var tredje dag. Mer mat tycker jag, eller oftare mat men inte mer på tallriken än förr.

Idag tog jag tag i om ryggen. Ringde först till barnmorskan å förklarade symtomen. Enligt henne var det ischiasnerven det handlar om och att jag skulle ringa till vårdcentralen. Ringde vårdcentralen å jag fick ett nummer till sjukgymnast. Ringde dit å dom hänvisa mig till en annan mottagning i Hallsta för sjukgymnasten på vårdcentralen är sjukskriven. Ringde mottagningen och fram till en telefonsvarare som meddelande att det var semesterstängt fr.o.m. idag till 4 augusti. TYPISKT!!! Tvärstopp!! Så nu vet jag inte hur jag ska göra. Så jag får väl ringa tillbaka till sjukgymnastnummret å höra om de finns nån mottagning i Norrtälje som är inom landstinget så mitt frikort gäller. Jag kan absolut inte vänta till 4 augusti. För då blir de ner till vårdcentralen å begära sjukskrivning för skiten blir bara värre. Kan ju knappt gå normalt ibland för det strålar ner i benet.

Jag har gjort iordning alla lakan jag ska sy själv. Satt å nåla i flera timmar. Måste bara till mormor någon dag å låna symaskinen :)
Jag har valt att sy lakan till spjälsängen själv. Men påslakan ska vi köpa. Gjorde även ett påslakan som passade ett lite mindre täcke vi har fått.
Käkade middag.
Gjorde ordning lite för elkablar i barnrummet.
Duschat.
Så nu tittar vi på Lotta på Liseberg. Har precis svullat en 200g chokladkaka som vi delade på men det räckte tydligen inte så vi käkar glass också, haha. Halsbrännan försvinner för stunden iaf :p Även fast det inte riktigt löser problemet på sikt. Men brukar ta en tablett för det när jag inte orkar med skiten längre. Får se hur de blir ikväll då, får nämligen halsbränna mot kvällarna.  Tar även mina äckliga järntabletter på kvällarna också innan läggdags. Dels för att jag får så jävla ont i magen av dom, det märker jag inte av på nätterna då. Sedan ska dom tas 2 timmar innan mat å 2 timmar efter mat å jag får inte ihop de då, för jag hatar att gå hungrig. Och sedan fick jag en djävulsk halsbränna av dom som jag trodde jag typ skulle dö av, mycket värre var den än vad jag har nu.



Kommentera här: