Sjukstugan

Vi har haft oturen att hela huset insjuknat. Allra värst drabbad har varit Johan så han har varit hemma från jobbet men valde att åka imorse och jobba. Neo verkar inte ha blivit smittad så värst mycket för han var bara snorig i tisdags kväll och sedan den natten var han täppt.
Jag å Johan har drabbats av nån rethosta sedan i förrgår. Får hoppas att skiten släpper snart!
 
Igår kväll var iaf Malin, Viking och Niklas här. Dom var inte rädda för att bli smittade...
Barnen lekte. Neo var grymt elak. Han skulle slåss, slita saker ifrån Viking, puttas/slita bort Viking när dom stod vid bordet. Man såg riktigt vem det var som bestämde igår! Får hoppas att han inte alltid kommer ha det beteendet haha.
 
Idag ska vi försöka oss ut med Alexandra. Men först känner jag att jag ska sova en blund till med Neo om en stund.
 
 
I natt så var Lilleman riktigt arg. Tog bara nån klunk välling och skrek sedan konstant i 30min, även fast lampan var tänd! Sedan kollade vi på film på telefon och ögonen blev tyngre på Neo.
Neo har blivit duktigare på nätterna. Han somnar i sin spjälsäng på kvällen. Vaknar till nångång mellan kl.23-00, men jag ignorerar de för han gnäller bara i nån minut innan han somnar om. Därefter så vaknar han mellan kl.01:30-2:30 för en flaska välling som han får i min famn. Sedan kan jag lägga ner honom i hans säng igen och han somnar om! Sedan sover han till strax efter kl.7. Får jag hoppas att det håller i sig! För jag kan leva med att ge honom den flaskan på natten, bara han sover i sin säng för det är ett helvete att ha honom i våran säng. Han är jätte rörlig på nätterna, så man knappt själv kan sova när han ligger mellan oss.
På dagarna har det även blivit en enorm skillnad! När jag känner att han börjar bli trött så lägger jag honom i spjälsängen, utan att han ens grinar (!!!), och sedan somnar han när jag lämnat rummet. Vilken lättnad att det äntligen vände!

Kommentera här: