Lilla Neo

Eller liten är han ju inte riktigt längre...
10 månader är Neo idag. 
Tiden går fort! Och han utvecklas enormt mycket för varje dig tycker jag. 

Neo har rest sig på saker sedan länge tillbaka. Har även börjat "gå" när han håller i sig. För nån vecka sedan visade han sin modiga sida och släppt bordet när han höll på med tv-dosan och stod där i några sekunder innan han var tvungen att ta tag i något! Han vill ofta att man håller honom i handen så han kan gå, men fortfarande trippar han på tårna. 

Han har nu upptäckt att billeksakerna kan man köra med på golvet. Ser jätte gulligt ut när han tar bilen mellan tummen och pekfingret och kör den över golvet. Bollen med plingan i, är extremt rolig att kasta runt på å hämta för den plingar ju ☺️

För ca en vecka sedan började han med välling, efter att vi slutat helt med amningen för ca en månad sedan. 
Allra helst vill han ha mat som han kan plocka själva. Längtar faktiskt till han börjar äta med sked för då slipper man tänka på att han ska ha mat med bitar.
Ungen tycker om det mesta och om han fick välja så skulle han äta hela dagarna 😂

Just nu så är han extremt duktigt på att somna själv på kvällarna, sover inte riktigt hela natten nu när det är ännu mer tänder på gång. Nångång under natten så vaknar han, antingen är vi vakna då ca 3 timmar innan han kan somna om, eller när jag är trött så får han får välling efter en timme å somnar då om i våran säng. 
Dagarna är värre, då skriker han minst en timme innan han somnar i sin säng. Dom dagar jag inte orkar de så vaggar jag honom i min famn tills han somnar å sedan sover han å jag middagsluren tillsammans. 

Neo är väldigt intresserad av musik. Vi kör mycket olika barnprogram på Ipaden när vi är i köket, och han är som mest klistrad när intromusiken dras igång, spelar ingen roll vilket program det är!
Babblarnas första låt (introlåt) är extremt lugnande tydligen för om han skriker och jag startar den så blir han helt tyst. 

Jag hoppas att Neo blir en sjungande bilmekaniker eller nått sånt 😘




Kommentera här: